گردشگری

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مراکز خرید استانبول1398

ببک و اورتاکوی استانبول

برای دویدن و ورزش کردن در استانبول هیج جا بهتر از کنار ساحل نیست خصوصا ساحل ببک و اورتاکوی  در استانبول که برای توریست ها جاذبیت عالی نیز دارد .یکی از مکان هایی که هر توریست باید در سفر به تور استانبول به آنجا سر بزند ساحل و جاده ساحلی ببک استانبول که واقعا جای جالب وزیبایی برای قدم زدن و صرف چای و قهوه تو کافه های ساحلی است .. اسم ببک که میاید مردم استانبول یاد صبحانه و ورزش صبحگاهی و عصرانه و قدم زدن در هوای دو نفره می افتند ، اگر صبحها سری به این جاده ساحلی بزنید همه مشغول ورزش و دویدن و پیادهتور استانبول مرداد 98 روی هستند تا صبح با نشاطی را شروع کنند.ببک در قدیم یک روستای ساحلی بوده که کم کم با توسعه شهرنشینی مدرن وارد بافت شهری استانبول شده است،ببک در همسایگی محله ارناووت کوی و روملی حصاری واقع شده است در این منطقه اسکله ببک واقع شده . منطقه ببک در ساحل اروپایی تنگه بسفر استانبول قرار گرفته است ، تاریخچه این منطقه به قرن نوزدهم میلادی بر می گردد در آن دوره اشراف خاندان عثمانی شروع به ساختن خانه های ویلایی در این منطقه نمودند ، این منطقه بهترین دید از تنگه بسفر را دارد و در کنار جاده ساحلی قرار گرفته، از آن دوره این منطقه تبدیل به گرانترین و محبوب ترین منطقه مسکونی استانبول گردیده است. 

 

 

ببک و اورتاکوی استانبول

 

ببک و اورتاکوی استانبول

 

ببک و اورتاکوی استانبول


 

کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

کلیسای سنت آنتونی پادوا که به ترکی استانبولی به آن سنت آنتوان کاتولیک کیلیسِسی می گویند در محله بی اوعلو استانبول واقع شده است. کلیسای سنت آنتونی پادوا اصلی در سال 1725 به دست ایتالیان محلی استانبول ساخته شد ولی بعدها تخریب و با ساختمان کنونی که در همان مکان است جایگزین شد. کلیسای سنت آنتونی پادوا کنونی در کنار ساختمان های مجاورش که به نام آپارتمان های سنت آنتونی معروف هستند در خیابانتور استانبول شهریور 98 ایستیکلال ما بین سالهای 1906 تا 1912 به سبک معماری نئو گوتیک و به دست جامعه ایتالیایی های محلی شهر بنا شده است. این کلیسا که یک کلیسای کاتولیک می باشد کار یک معمار ایتالیایی ترک به نام خولیو مونگری است که ساختمان های مهم دیگری را نیز در استانبول و آنکارا طراحی کرده. این کلیسا بزرگترین کلیسای استانبول و از جاذبه های گردشگری تور استانبول بوده و توسط یک کشیش ایتالیایی اداره می شود.

 

کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

 

کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول


 

موزه باستان شناسی استانبول

 

برای گردشگرانی که وقت کافی برای بازدید از همه اماکن تاریخی و باستانی استانبول و ترکیه را ندارند، موزه های باستانشناسی استانبول نعمت بزرگی است! در موزه باستانشناسی استانبول می توانید فهرستی کامل و بی نقص از آثار تاریخی و هنری دوره باستان، دوره اسلامی، به ویژه امپراوری عثمانی و شرق باستان را ببینید.موزه باستان شناسی از سه موزه ی باستان شناسی (ساختمان اصلی)، موزه هنرهای اسلامی و ترکی، موزه شرق باستان تشکیل شده است. در این موزه بیش از یک میلیون قطعه ی با ارزش نگهداری می شود که تاریخ و تمدن دوره های مختلف جهان را در خود جای داده اند.این موزه در سال 1811 میلادی به وسیله ی عثمان حمدی بی بنا نهاده شد و یکی از اماکن دیدنی تور استانبول به شمار می رود.

 

موزه باستان شناسی استانبول

 

 

موزه باستان شناسی استانبول


 

 

میدان هیپودروم استانبول

هیپودروم استانبول که امروز با نام میدان سلطان احمد شناخته می شود، در محله سلطان احمد منطقه فاتح بخش اروپایی استانبول ترکیه قرار دارد. هیپودروم در این منطقه با بخش بزرگی از جاذبه های توریستی استانبول، به ویژه دیدنی های تاریخی همسایه است. مسجد سلطان احمد (مسجد کبود)، موزه ایاصوفیا، موزه آثار تاریخی ترکی و اسلامی، کاخ موزه توپکاپی، آب انبار باستانی باسیلیکا سیسترن، بازار بزرگ استانبول، پارک معروف گلخانه، پارک سلطان احمد و... تنها بخشی از همسایگان هیپودروم در منطقه فاتح استانبول هستند. چندین هتل مجلل 4 و 5 ستاره و فروشگاه های بسیاری نیز در اطراف این میدان تاریخی دیده می شوند.در طول دوران امپراتوری بیزانس، میدان هیپودروم مرکز زندگی اجتماعی شهر بود. هزاران تن از مردم و مقامات امپراتوری بیزانس، مات تماشای مسابقه اسب دوانی و ارابه رانی بودند که میان چهار گروه برگزار می شد. هر کدام از این چهار گروه، از سوی یکی از احزاب سنای روم یا بیزانس حمایت می شدند.تور کیش هر کدام از این احزاب، علاوه بر ویژگی های مذهبی و سیاسی، رنگ خاص خود را نیز داشتند.گرچه امروز دیگر اثری از ساختار و اساس میدان اسب دوانی و ارابه رانی هیپودروم باقی نمانده است، اما میدان سلطان احمد در استانبول ترکیه، بر اساس ابعاد و نقشه های آن بنا شده است. این میدان چندین اثر باستانی جالب توجه از جمله ستون ماری شکل، ستون سنگی تئودوسیوس (ستون مصری)، ستون بافته، آبنمای آلمانی و مجسمه های پورفیروس را در خود جای داده است و یکی از جاذبه های گردشگری تور استانبول به شمار می رود. 

 

میدان هیپودروم استانبول

 

میدان هیپودروم استانبول


 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی